Sunday, May 8, 2011

aku sayang kamu selamanya

assalamualaikum


sempena hari ibu


mendapat panggilan telefon dari bonda selepas aku menghantar mesej mengucapkan 'SELAMAT HARI IBU'
standart la anak kn...anta msg je.
then da dpt agak da msti bonda kol blk kn???
jahat x?
x la...nakal j.hehehe


sedikit perbualan berlaku

ma: kenapa
aku: selamat hari ibu...
ma: thanx...
aku: buat ape 2?
ma: dengar kuliah.(kebiasaan waktu petang ada kuliah bagi wanita di surau)
aku: sempat plak tepon.ustazah x mrh ke?
ma: x pe...kuar jap je pon.
aku: (terharu jap coz sgop kuar untuk tepon aku)
ma: semalam kak beli sate...dia x g taw pon.rini abah beli laksa plak.
aku: ala,x aci....bese la 2.x kn la nk g taw ma yg dorg beli.x surprise la t.
ma: (ketawa)...owh,bile exam?

soalan yang selalu diajukan kepada aku.

aku: 11hb ni....ari rabu.doakan ye..
ma:x yah soh...ma salu je doakan anak2 ma.
aku: ok,thanx...sayang ma salu...


actually,time perbualan ni berlaku,bonda sedang menangis...teringat akn pergian ibunya barangkali...ustazah pon sedang menangis menceritakan kisah ibunye yang telah kembali ke sisi DIA selepas beberapa hari nendaku pergi...alfatihah untuknya.


aku pon tataw la bagaimana sekiranya bondaku pergi ketika aku masih memerlukan beliau lagi.tapi takdir ALLAH sahajalah yang menentukannya...




jadi,2 uols...love ur parents deep in ur heart when they still breath...

ketika menghantar aku ke kmpp...da lame sgt.
skang aku pon da berkurun kt u ni.

sekian,salam.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ShoutMix chat widget