Tuesday, July 26, 2011

penat melayan kanak-kanak

assalamualaikum


penat2 je aku balik dari kedai butik baju akak aku, then ttbe my mom offer nk mnx jd cikgu tadika  sementara untuk 2minggu cz ckgu yg sbnr nk p mekah wt umrah....tnpe pk pnjg,aku pon tros anggok tnde stuju nk jadikan dr aku as a teacher...mmg aku da lme impikn nk jd ckgu.tp x la jd ckgu super super junior ni...


tyme aku hangout dgn miss bella n her couple shah rizan,aku pon citer la kt dorg yg aku bakal nk jd cikgu ni...bnde 1st yg shah rizan pesan kt aku korg taw pe...


shah rizan : bnde ni mmg pntg ko kne blajo.
aku: pe nye...smbl wt mke pelik 
shah rizan : basoh berak dorg la...

ceit...kuang ajo nye shah....ngah mkn2 ni bley plak ko nk nsht tyme 2 ek...

then aku pon start kje rini...means 1st tyme la.mle2 msok klas,mlu pon ade ngn kanak2 ni...yela,dalam ati dorg msti ckp

'akak cun mne yg ade kt dlm klas ni?'
or
'nk kenal la ngan kakak ni bley x?'

hahaha...tp i2 sume khayalan semata-mata...aku pon lyn la dorg ni sometime as a my siblings,sometime as a my student.then tyme rehat,aku pon layan la dorg makan....da abeh 2,tyem nk menyapu ttbe j...

student:cikgu...cikgu....
aku:ye sayang....?
student:muntah....
aku:ape?
student:saya muntah....
aku:iye....ok2...meh cni ikot ckgu p toilet...

then aku pon tlg la bsohkn mlt dia n bsoh ckt bju dia yg kne mnth 2...nseb bek la dia mnth ckt je.da abeh 2,aku pon soh dia brtor..tyme 2,dlm ox ni tros berlegar sal nasihat shah kt aku...gelak dalam ati bley?

balik je umah dalm kol1 kot...aku tros tdo n bgon kol2 lbey...see?seyes penat i ckp kt uols....





No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ShoutMix chat widget