Wednesday, March 7, 2012

senyum

assalamualaikum

hye semua.... lambai tangan

situasi sekarang dimana aku sedang menunggu nina sebab nak pergi PKU. dia nak check gigi. da alang2 aku teman dia, aku pon nak p la cuci gigi. and semalam dia ade tnye pasal braces pendakap gigi. owh, baru aku taw yang benda alah tu mmg mahal. aku mmg da sedia maklum benda tu mahal. cuma orang yang terlebih duit je da tataw nak buang duit kat mana, so, buang la duit kat gigi. braces and including their service is about rm5k...uish, mahai gak 2 eh. tapi kan, kalau dekat swasta kita nak bayar ansur-ansur pon x pe...

aku tengok org yang pakai braces ni byk menghadapi masalah. 1stly, after eating, they need to brush their teeth. agak la kalau selalu makan kat luar, jnoh la mcm 2 kn... then sukar nak bercakap. i mean, yela, bila da ade bnde yg kat gigi ni, perkataan ynag kuar pon da bunyi len je.

even many prob, tapi hasilnya mmg berpuas hati. gigi kamu akan jadi tersusun rapat betolla. boleh ganti model gigi.


nah, ni sedikit maklumat tentang pendakap gigi.



No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ShoutMix chat widget