Monday, June 4, 2012

al kisah semester ini

assalamualaikum kami mulakan, ahlan wasahlan la la la la la... *lupa lirik*

entry kali ni nk story pesal al-kisah sem ini..nk cerita semua dari start masuk bulan2 sampai hari ni (bulan5) xcukup satu entry je ni.so, dipendekkan cerita, aku wat rumusan jela ye.

so, selama pertimbangan aku, paling best ayat muhasabah diri la kot, aku terasa loser sangat sem ni. y y y y y? kenapa terasa loser.meh aku nk berikan beberapa contoh.

1- bila kuiz menjelma, aku still x baca notes tu langsung. kalau aku baca pon, time aku jawab, aku x ingat ape2 pon. mcm x baca langsung la kan. mengharapkan kat qila n fareez je sebab mereka ni memang ulat buku.

2- pesal assignment pulak... da nak kat abes sem, aku still x dapat nak siapkan assignment dgn masa yang terbaik. mean kalau dulu, kne submit 24hb, 20hb aku da siap...tapi, skang nk kne submit 24hb, 23 hb aku baru bukak word untuk karang ayat. see, how loser am i...? dulu suka cakap tanya dekat benji 'lecturer bagi asgmt ni bila?' tapi skang aku plak yg kena tanya.sobs sobs sobs.

3- assignment lagi... kalau dulu, aku akan igt setiap tarikh nak kena submit 2. now,mcm da nenek tua.lupe aje...nseb ade reminder. reminder aku qila la. sape lagi..dia la yg tlg igtkan aku tarikh2 assignment aku 2.

4- bab join program pulak...lagi-lagi program MOT (persatuan kos aku).dulu time aku jadi S/U, aku dapat taw segala update pesal MOT sebab aku lah 1st person yang presiden aku btaw kalau nk buat meeting ke, nak mintak pendapat ke, n segalanya la. tapi sem ni, bukan setakat nk taw maklumat, nk wat paper projek pon da tataw da. apekedehal?... n x lupa juga, MOT pon sem ni loser gila-gila la. nak kat abes sem pon baru 3 projek. da kena sound dgn dekan n penasihat baru lah masing-masing gelabah ayam nak siapkan paperwork...cc aku jugak.hehehe

5- n paling sedih sem ni aku rasa time presentation... time present subjek inovasi dan pengkomersialan, aku x budget langsung aku kena pilih dengan puan sebab case study 1 aku da present da. ttbe puan sebut "orang nama pertama dalam senarai group kamu". maka bahagialah serta tahniah diucapkan kepada aku yang x baca langsung slide 2 n tataw nk present ape. aku pon dengan muka slumber pegi bentang. tetibe je, slide yang aku pengang 2, lain dengan ape yang kat screen. masyallah, malu la aku... patot la sorang2 muka pelik je tadi....ok, itu al-kisah subjek tu. ade subjek yang ni plak, lecturer very particular with the word and kalau salah bagi penerangn, tros dia tanye. dan...kalau kami satu group jawab bnde yg sama, dia akn salahkn kami. seriously, terasa semacam la bodoh ketika itu. tak pernah seumur idop aku bia lecturer mintak lebih pencahayaan lebih penerangan, tapi toley jawab.


so, bak kate abam. learn lesson. belajar dari kesilapan.
kena mulakan niat dgn baik, betol dan jauhkan segala bnde yang menghalang untuk aku berjaya.
btw, sok start exam. then 13, 18, 19, 27....wish good luck to me.





salam semua.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

ShoutMix chat widget